Är marknadsföring något för ideella organisationer?
tors 29 juni
|https://almedalsveckanplay.info/67612
Livesänding av panelsamtal från Almedalsveckan - världens största demokratiska mötesplats för samhällsfrågor. Medverkande är: Sigge Ericsson, LSU - Sveriges barn- och ungdomsorganisationer ; Elsa Valberg, Vi unga ; Iryna Azaranka och Tyra Björk, Ideell marknadsföring i Sverige.
Tid och plats
29 juni 2023 10:00 – 11:00 CEST
https://almedalsveckanplay.info/67612
Om evenemanget
Ideella organisationer behöver marknadsföra sig för att synas, för att nå ut med sina budskap och för att få donationer. Ideella organisationers marknadsföring kan inte kopiera vinstdrivande organisationers sätt att marknadsföra sig. Hur gör då ideella föreningar för att nå ut? och vilka speciella behov av att marknadsföra sig har de? Det är några av de frågor som kommer att diskuteras i detta panelsamtal.
Evanemanget går både att se på plats i Almedalen, på Estradvagen och live via vår youtube kanal.
Utökad information om evenemanget:
Huvudsyftet för de ideella organisationerna är att inte att göra vinst vilket däremot ofta är fallet när det gäller vinstdrivande företag. Ideella organisationers mål är istället att förändra samhället och göra världen bättre för individen eller för samhället i stort. Merparten av de insamlade medlen som ideella föreningar gör ska gå till organisationens ändamål vilket kan göra det svårt att avväga och motivera satsningar på marknadsföring. Ideella organisationer är även ofta beroende av volontärer för att marknadsföra sig.
Medverkande:
Iryna Azaranka, Ordförande, Ideell marknadsföring i Sverige.
Tyra Björk, Ledamot, Ideell marknadsföring i Sverige.
Elsa Valeberg, Vice förbundsordförande, Vi Unga.
Sigge Eriksson, Talesperson: Europeiskt samarbete och hållbart engagemang och ledarskap, LSU.