
Mini-kurs i ideell marknadsföring
Ett projekt inom ramen för Erasmus+ programmet 2021-2027
Projektet pågår under 2024-2025 och arrangeras i samarbete mellan de ideella organisationerna Miromida (Lettland) och Ideell Marknadsföring i Sverige (Sverige) och medfinansieras av EU via Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor (MUCF)
Välkommen att se i efterhand denna kostnadsfria online-självstudiekurs i marknadsföring för ideella organisationer! Kursen riktar sig till dig som redan är engagerad inom civilsamhället och ideella ungdomsorganisationer – eller som vill ta första steget in i denna värld. Kursen är utformad som 5 interaktiva, röststyrda presentationer som man kan göra i egen takt. Kursens material är tillgängligt på svenska, engelska samt lettiska (lettiska - enbart textmaterial, med engelsktalande röst), med undertexter för dessa språk tillgängliga för varje video.
OBS! Om man ansluter till internet via VPN kan ibland videopresentationer visas som otillgängliga. Ifall detta problem uppstår, försök att stänga av VPN och uppdatera sidan.
Kursens teman:
-
Introduktion till ideell marknadsföring
-
Strategi, vision och varumärke
-
Att nå ut med sitt budskap
-
Sociala medier: grunderna
-
Sociala medier: betalda annonser
Utbildare:
-
Iryna Azaranka (Sverige) – medgrundare av IMIS (Ideell marknadsföring i Sverige), med examen i marknadsföring, pågående masterutbildning inom strategisk kommunikation och 10 års erfarenhet från den svenska ideella sektorn som volontär, anställd och styrelseledamot.
Material på svenska
Ladda ner PDF-presentationer här:
Material på engelska
Ladda ner PDF-presentationer här:
Material på lettiska (engelsktalande röst)
Ladda ner PDF-presentationer här:
Disclaimer: Finansieras av Europeiska unionen. De synpunkter och åsikter som uttrycks är endast upphovsmannens och utgör inte Europeiska unionens eller Europeiska genomförandeorganet för utbildning och kulturs (EACEA) officiella ståndpunkt. Varken Europeiska unionen eller EACEA tar något ansvar för dessa.